امروزه بازاريابي كارايي خود را از دست داده و محصولات جديد(new products) با سرعتي وحشتناك در حال شكست خوردن هستند.بيشتر برنامه هاي جامع تبليغاتي (advertising campaigns) تاثير خاصي بر ذهن مشتري نمي گذارند.روش پست مستقيم(direct mail) به سختي پاسخي در حدود1% دريافت مي دارد.و... چرا بازاريابي كارايي ندارد؟ Øپروفسور كاتلر 10 مشكل اساسي در روند جديد بازاريابي را شناسايي كرده است: شرکت به اندازه کافی بازارگرا(market focused) و مشتری مدار(customer driven) نیست شركت مشتريان هدف(target customers) را به درستي درك نمي كند شرکت فعالیتهای رقبای خود را پیگیری و پایش(monitoring ) نمیکند شرکت روابط خود با ذینفعان(stakeholders) را به خوبی مدیریت نمی کند شرکت در شناسایی فرصتهای جدید عملکرد مناسبی ندارد فرایند برنامه ریزی بازار یابی شرکتناقص و ناكارامد است استراتژیهای تولید و ارائه خدمات شرکت ، نیازمند بررسی بیشتر است تلاش شرکت برای خلق و پرورش مارکهای جدید(brand-building) و برقراری ارتباط با بازار ضعیف است شرکت برای اجرای فعالیت های بازار یابی کارآمد و اثربخش بخوبی سازماندهی نشده است شرکت استفا ...